Túró gombóc a la Gombócka


Volt egy jövőbelátó ismerősöm, aki már akkor Gombóckának nevezett, amikor még nem is voltam az. A hosszan friss és ruganyos túró gombóc titkát régóta kutatom. Ma egy kis újítást bevetve készítem, mert kísérletező kedvemben talált a megkívánás.

50 dkg tehéntúró
4 evőkanál gríz (készülhet csak grízzel is, ha szárazabb a túró)
1 evőkanál liszt
1 evőkanál búzakorpa (sok mindenbe szeretem használni)
2 egész tojás
1 csipet só, 1 kanálka cukor
1 citrom reszelt héja। (a citrom pikánssá teszi)

Krumpli törőm nem lévén, habverővel vagy villával töröm össze a túrót és keverem el a többi komponenssel. Ameddig felforr a víz (tegyél bele egy csipet sót, vagy egy kanál vaníliás cukrot-én ma az utóbbit választom) hűtőben pihentetem az elegyet.

Serpenyőben kevés vajat olvasztok, azon megpirítom a zsemlemorzsát.Ha mindez készen van, vizes kézzel kis rusztikus gombócokat formálok a túrós masszából és lobogó vízben kifőzöm. Mint a kavics úgy merülnek el, aztán felkúsznak a vízfelszínre. Ha már mind megtanult úszni, egy tésztaszűrő segítségével kimerem a hófehér labdacsokat és jöhet a zsemlemorzsás hempergés.

Tejjel lazított tejföllel és vaníliás porcukorral meghintve, észveszejtően finom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések