Kísérleti túrós-mazsolás lasagna


Hát igen, a "kísérleti" jelzővel óvom magam a sarlatánság komoly esélyjel felmerülő vádjától. Merthogy a következőkben részletezett étek összetétel tekintetében a klasszikus Vargabélesre emlékeztet, de ugyanakkor rokonságot mutat a marhahússal esetleg spenóttal töltött olasz tésztaspecialitással is. Crossover. Részletezem.
-1/5 kg tehéntúró
-3 tojás,
-porcukor,
-citromhéj,
-Grand Marnierba áztatott mazsola
-kb.fél csomag Lasagna
-vaníliás besamelmártás. /4 dl tej, 1 vaníliarúd, 15g vanillin cukor, áztatásból fennmaradt likőr, liszt vagy vaníliás pudingpor a sűrítéshez/
A túrót 3 tojás sárgával, porcukorral, citromhéjjal simára kevertem, az előzőleg felvert fehérjét óvatosan beleforgattam. A likőrben megduzzadt mazsolaszemeket beleszórtam.
Tejet forraltam és elkészítettem az édes besamelmártást.
Egy kisebb tepsibe a besamelmártás-lasagna-túrókrém triumvirátust, addig halmoztam egymásra vékony rétegekben, míg a hely és az alapanyag engedte.
180 fokon 35 percet sütöttem. Egészen ehetőre sikeredett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések