Tiffán Cuvée Carissimae - A szabadság bora


Tegnap kedd volt, és ezen a latyakos, borongós kedden a Culináris legmagasabb polcáról reám tekintett egy utolsó palack Tiffán Ede és Zsolt féle Cuvée Carissimaé. A kísértés maga. Úgy nézett Rám és én Őreá, hogy aznap este, azért is mert kedd volt meg azért is mert szeretem igazan és tisztán, egymáséi lettünk.

Friss pesto szószt (bazsalikom, olívaolaj, pörkölt fenyőmag, Gran Padana) és Tagliatellet választottam kísérőnek, tudom nem az igazi de ezt választottam mert a tészta 6, azaz hat perc alatt fő meg és még az is sok idő, amikor a konyhapulton ott egy Carissimae. Hat perc szellőztetés, lögybölés, figyelemelterelő főzés. És aztán az első korty. Igeeen.
És a második, …. és aztán az összes. Mind mind -Igen, sőt egyre Igenebb. Emberhez méltó érzelemdús, ünnepet teremtő ital.


Mindhárom szőlőfajta a Kopár dűlőn terem, (nem úgy mint a Gere pincészet Kopár-ja ami a Csillagvölgy és Konkoly dombjain is érik, de nevében a legjobbat hangsúlyozza).
A Cabernet Sauvignon, a Cabernet Franc és a Merlot színe a tölgyfahordós érlelés után, olyan mint a vérem, sötét, sűrű és füst sárga tónusú. Az íze pedig úgy bomlik ki a szájban, úgy terjed a nyelv különböző részein, párolog az orr és arcüregben, mint egy több szálon futó történet. Minden a végkifejletre utal, de amíg eljutunk odáig végigizgulunk 300 oldalt.
Amikor Korfun a sziget legmagasabb pontjáról fék nélkül bicikliztem vissza a kanyargós betonúton azon vettem észre magam, hogy Bach stílusban dúdolok. Nem értettem mit keres Bach egy görög szigeten a nyaralás kellős közepén?
Azóta sem tudom, csak nyomokban sejtem, hogy az öröm, a féktelen szabadságérzet, a pillanatban élés állapota párhuzamos élményanyaggal rendelkezik. Csakúgy, mint ez a bor. Talán ezért szeretem. Mert a legnemesebbet piszkálja fel a lényedből, mert megsejteti, hogy minden annyi arccal rendelkezik, ahány szögből rátekintesz.
És ez maga a szabadság.


A minőségi borok megfelelő tárolásához én az www.alchimista.hu bortartóit választom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések