Zöldséges halleves













Imádom a tenger adományait. Mindent, ami sós vízben úszik, kúszik, sodródik. A klasszikus svéd halleves inspirált a következő nyalánkságra.
 
Kevés olíva olajon párolt póréhagymával indítottam, melléküldtem egy sárga- és fehérrépát szeletekben, majd ráérősen zellerszárat daraboltam hozzá. Só, bors, zúzott fokhagyma és egy kanál paradicsompüré is került a fazékba. A zöldségek némi levet eresztettek, de rásegítettem még 1 l. tiszta vízzel, és 2 dl. fehérborral, hogy a tengeri állatoknak legyen miben úszniuk. Felfőztem, utóízesítettem, végül néhány halszeletet, rákot, kagylót, tintahal karikákat és szeletelt kínai kelt helyeztem a fazékba. Kevesebb, mint 2 perc alatt narancsszínre váltott a rákok páncélja, a tűz kialudt alattuk és tálba került gőzölögve a finomság. Szeletelt kapor illatozott a zöldségtől sűrű leves tetején.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések