Az isteni medvehagyma



Idén nem akartam kihagyni a medvehagyma szezont ezért jó időben rákészültem a fiatal levelek beszerzésére. Erdőalján, hajnali derengésben szüretelt csokrok kerültek a konyhai csap alá és miután alaposan megmostam jól lecsepegtettem, szárítottam, kezdődhetett a turmixmenet. Durva sóval, olíva olajjal és néhány csepp citrommal aprítottam, és a végén kapott egy jó adag reszelt parmezánt is. Közel 30 perc alatt megvolt a házi medvehagyma pesto. Annyi tervem volt ezzel a fokhagymaízű patikaszerrel, hogy rögtön neki is láttam a felhasználásának. Elsőnek egy medvehagymás felfújtat készítettem.
2 bögre teljes kiőrlésű liszt
1/s tasak sütőpor
1 mokkáskanál só
 A száraz alapanyagokat mindig külön kell összekeverni, hogy a sütőpor jól elvesszen a lisztben.
1 kis poharas tejföl
2 egész tojás
6 kanál medvehagyma pesto
És persze ugyanez érvényes a folyékonyakra is.

Után kell összeereszteni, néhány laza keverő mozdulattal megkeverni és ha kell tejjel hígítani még rajta kissé, hogy könnyen kanalazható állagú legyen.
Mehet a sütőformába és a 180C-ra előmelegített sütőbe. A színén látni, mikor kell kivenni, de tűpróbával is ellenőrizheted.
(Tűpróba: egy hosszú hústűt vagy villát szúrsz a tésztába. Ha a felületén nem marad ragadós tésztafoszlány-elkészült.) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések