Svájci szilvás pite

Gyors-egyszerű-egészséges finomság.

Az ötletet két svájci ismerősöm adta. Egyikük a Káli-medencébe költözött, ott borászkodik és látogatja a helyi kistermelői piacot új borával, mustjával és isteni barackos svájci süteményével. Másikuk egyszerűen csak remek szakács. Bátran és határozottan fűszerez, és szem előtt tart egy egyszerű alapelvet: -jót csak jóból lehet készíteni.

Szóval a fenti pite, édesanyja receptes könyvéből maradt rá, rám és rád.
Annyit könnyítettünk rajta, hogy az alapjához bolti leveles tésztát használunk.

250 g azaz fél csomag leveles tészta
150 g darált mogyoró
Egy kis pohár (175 g) tejföl 
2-3 egész tojás
6-8 szem szilva
Fahéj
4-6 evőkanál cukor. (Én most 3 kanál xilitet használtam.)
1 csomag mandulaforgács a tetejére. (Nekem ez most kimaradt.)

A leveles tésztát egy kisebb sütőforma méretére kinyújtottam. Átszurkáltam villával és a kivajazott tálba helyeztem. Erre darált mogyorót szórtam és rárendeztem a negyedelt, kimagozott szilvákat.
A tojást és cukrot jó habosra kevertem (géppel) majd hozzáadtam a tejfölt is. Ezzel öntöttem le a fűszeres szilvát. Sütőben 180C fokon kb. 25 percet sült. Könnyen emészthető és tápláló sütemény, telis-tele jóféle gyümölccsel.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések