Svájci Pite encore

Az első szilvás pite másnap már ismétlésért kiáltott. Változtattam hát rajta egy picit és valóban isteni, könnyű és finom lett. A mai sütésben a "tészta" alap mákra és magokra változott, darált mogyoró helyett. 

Hozzávalók:
  • 250 g azaz fél csomag leveles tészta (lehetőleg friss és nem fagyasztott. Amit csak ki kell tekerni a sütőlapból)
  • 2 bögre darált mák
  • egy marék rozspehely, szezámmag, vagy lenmag, esetleg ezek keveréke.
  • 1,5 pohár tejföl  (kb. 250 g)  
  • 3 egész tojás
  • 8 szem szilva
  • Fahéj 
  • 4-6 evőkanál cukor, izlés szerint. (Én most 3 kanál xilitet és 2 kis vaníliás cukrot használtam.)
  • 1 csomag mandulaforgács a tetejére. 
A leveles tésztát kihajtogattam egy sütőformába. A mákot, zabpelyhet, magokat összekevertem és rászórtam a tésztára. A 3 tojást, cukrot, fahéjat, tejfölt homogén masszává kevertem és félretettem addig amíg a megmosott szilvákat felszeletelve a tésztás-magos tepsibe sorakoztattam. Ezután lettek nyakon öntve a tojásos masszával és meghintve jó sok mandulaforgáccsal. A sütőben 180 fokon kb. fél órát sült. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések